Walking in the Air
The Star
O jul med din glede
What was I made for
I used to float, now I just fall down
I used to know but I'm not sure now
What I was made for
What was I made for?
Takin' a drive, I was an ideal
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
What was I made for?
'Cause I, I
I don't know how to feel
But I wanna try
I don't know how to feel
But someday, I might
Someday, I might
When did it end? All the enjoyment
I'm sad again, don't tell my boyfriend
It's not what he's made for
What was I made for?
'Cause I, 'cause I
I don't know how to feel
But I wanna try
I don't know how to feel
But someday I might
Someday I might
Think I forgot how to be happy
Somethin’ I'm not, but somethin’ I can be
Somethin’ I wait for
Somethin’ I'm made for
Somethin’ I'm made for
1. sopranene kan velge mellom to stemmer. Forskjellen gjelder bare et par strofer.
Som et utgangspunkt:
1. sopran høy: Nina, Wanja, Veslemøy, Gro, Jenny, Martine, Kjersti og Yvonne
1. sopran lav: Cathrine, Astrid, Gry, Gunn Karin, Kristin, Lene W og Ros-Mari
Denne kan du øve med, når du kan stemmen din.
Her kan du se hvordan Billie Eilish og FINNEAS skapte "What was I made for". Jeg vil gjerne at dere ser fra 1:30 min - 3:16 min. Her forteller Billie hvorfor hun har sunget sungen med så luftig vokal og hva det krever av henne.
Her er Billie Eilish sin opptreden på Grammy 2024.
Og her synger hun på Oscarutdelingen 2024. Legg merke til hvordan hun veksler mellom en luftig stemme og hvor hun tetter mer. Hun gjør det ikke prikk likt på begge opptredene. Men det må nok vi gjøre.
We Are Family
Her er lydfiler som Eva Cecilie har laget til alle stemmene med vår forenkling i forhold til rytmen i originalarrangementet.
2. sopran skal synge det samme to ganger (altså ikke opp på slutten).
Eva Cecilie spiller 1. sopran en "runde" først slik at dere kan øve på å finne tonen når dere skal inn.
Her spiller Eva Cecilie 1. sopranen en runde, deretter 2. sopran en runde og så kommer altstemmen slik dere skal gjøre det. Viktig at altene synger riktig på slutten av hver runde (opp en halv tone ) slik at klangen blir "dur".
Her spilles alle tre stemmene samtidig slik at dere hører at den siste klangen i hver runde skal være en durklang. Dette er spesielt viktig for altene å merke seg siden det er dere tone som lager durakkorden. 2. sopranene må bare sørge for at de synger det samme to ganger og ikke går opp på slutten.